2011年8月15日月曜日

Régi könyvek ünnepe + könyvajánló 古本祭り・書籍のすすめ





Idén augusztusban is megrendezésre került az antikvár könyvpiac a kiotói Simogamo szentélyben (下鴨神社)-az utolsó nap a holnapi, du. 4-kor ér véget. Változatlanul sok a buddhista témájú könyv, viszont idén elég sok standnál láttam Mao Zedong / Mó Takutó (毛沢東) műveket, de a Lenin összes is felbukkant :)
Ezúttal a Heibonsa (平凡社) kiadó japán nyelvtöri sorozatának (日本語の歴史) szereztem meg az első két kötetét.
A kötetek szerzői 池上禎造, 亀井孝, 築島裕, 金田一京助, 河野六郎 stb, szóval nem amatőrökről van szó :)
A teljes sorozat 7 kötetből és egy pótkötetből áll; az egyes kötetek címe a következő :


1.民族のことばの誕生
2.文字とのめぐりあい
3.言語芸術の花ひらく
4.移りゆく古代語
5.近代語の流れ
6.新しい国語への歩み
7.世界の中の日本語

Pótkötet:
言語史研究入門
Ezt a sorozatot is tudom ajánlani a japán nyelvtörténet iránt érdeklődőknek - az új kiadása az Amazonon is fent van, így akár Magyarországról is meg lehet rendelni.



3 件のコメント:

  1. Mao művek?! ビックリした! Gondolom nagy rá a kereslet... :)

    返信削除
  2. Ezen én is meglepődtem :) És még Hitler is volt :)

    返信削除
  3. Szia!
    Bocs hogy ide írok, a Számítógépes nyelvészet blogról vagyok és szeretném megtudni az elérhetőségedet - ha nyitott vagy egy kis együttműködésre.

    返信削除

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。